Tuesday, November 22, 2011




نمی توانم یکراست از شرکت به محل «تورنتو را اشغال کنید» بروم ... باید بچه را بگیرم.
از خانه ی پدرش برش می دارم و به خانه می رویم. با هم بازی می کنیم. انارش را می خورد (انار شده است مایحتاج روزانه اش!) ... شامش را ... شیرش را ... تخم مرغ شکلاتی اش را ... پوپش را می کند ... لباس خوابش را می پوشانم. می گویم: «برویم!»
می گوید: «نه!»
اینروزها نه را طوری میگوید که دردم می آید. سخت.

پدرش را دوست دارد اما شبها را مطلقا دوست دارد پیش من بخوابد. طبیعی هم هست. نیمه شب گریه می کند و من می آورمش پیش خودم و توی بغلم می گیرمش. توی بغلم می تواند تا ابد بخوابد. گرد می شود و خودش را توی شکمم جمع می کند و می خوابد. آرام.

می گویم: «مامی باید برود بیرون.»
-«نه!»
صبح ها را پذیرفته است. مصمم است که زیر با شبها دیگر نرود.
می برمش. به هر ترتیبی که می شود. به هزار و یک ترتیب.

در خانه ی پدرش گریه می کند: «مامی نرو.». و تکرار. و تکرار.
من جایی نمی روم که خطرناک باشد و بازگشت نداشته باشد. می روم شب را با بچه هایی که سنت جیمز پارک را در تورنتو اشغال کرده اند بگذارنم.

از در خانه دور می شوم و صدای گریه اش می اید:‌«نه مامی.» ... «مامی بیا.»

گریه کنان می روم. می روم به یاد بچه های کوجک نسرین ستوده. به اینکه چطور از مادرشان دور مانده اند.

5 comments:

Unknown said...

بزرگ که شود هرگز نمی تواند ببخشدت . خواهش می کنم این کار را نکن. حرف مفت نمی زنم به تجربه می گویم .

لیلای لیلی said...

امیدوار هستم که بزرگ بشود و بگوید: چرا هر شب نرفتی؟ چرا کارت را ول نکردی انجا بمانی؟

آخر برای آینده ی خودش هم هست که می روم

بعد هم اگر عکس قحطی زدگان سومالی و جنگ زدگان فلسطین و عراق را ببیند و باز هم فکر کند که من باید فقط می ماندم پیش خودش ... خیلی بچه ی خودخواهی بار آورده ام

با مهر و دوستی
لیلای لیلی

Zarrin Mortezaeian said...

و من میدونم که یاشار کوچولو میفهمه که مادرش این روزا بیقرار ، نه فقط برای جنبش تورونتو ، برای هر جنبش آزادیخواهانه دنیا

دارا said...

یوسفمون باید! باید امروزگی کند! باید کودکی کند! حالا حالاها فرصت دارد تا درد آدم بزرگها را بفهمد و بکِشد

مامانی لیلی خانوم ! بگذارید یوسفمون کودکیش را کند و از کودکی لحظات پر اضطراب صبح و شب ِ دور شدن از پدر یا مادر رو به یادگار به بزرگی نبرد.
شما رو به جان کودکان سومالی و جوانان تورنتو قسم

باور کنید یوسف فقط متال شما نیست

دارا said...

I meant مال sorry