Friday, July 28, 2006

یادداشت اول: در ماجرای اصابت بمب به یکی از مقرهای سازمان ملل در جنوب لبنان که به کشته شدن ۴ نفر از جمله یک کانادایی و یک نفر از Finland بود یک نکته خیلی جالب است:
نخست وزیر کانادا، استیون هارپر پس از شنیدن خبر ابتدا گفت: «اسرائیل به صورت تصادفی این مقر را مورد حمله قرار داده است!» و دیروز هم اضافات نمود که: «این هواداران صلح اصلاً پس از شروع جنگ می بایست مقر خود را ترک می کرذند!!»
اما رئیس جمهور "فینلند" Tarja Halonen کشوری که به صورت چرخشی به سمت پرزیدنت اتحادیه ی اروپا منصوب می شود واقعه را اسفبار و غیر قابل قبول خواند و از اسرائیل خواست که سریعا تحقیقات جامعی انجام دهد و نتیجه را به آن کشور اطلاع دهد.
آی آی آی .... کانادا ... ای «روزگاری» سرزمینِ حامی صلح!

یادداشت دوم: شنبه ی گذشته راهپیمایی برعلیه تجاوز اسرائیل به لبنان در تورنتو بود و چهارشنبه (پریروز) راهپیمایی هواداران اسرائیل. نکته ی خنده داری در این یکی هم وجود داشت: تظاهر کنندگان چهارشنبه به نفع اسرائیل از استیون هارپر به خاطر «حمایت» از اسرائیل تشکر کردند.

یادداشت سوم: اتحادیه ی محلی مسلمانان و یهودیان استان Newfoundland & Labrador کانادا در یک حرکت مشارکت آمیز اقدام به جمع آوری کمک برای مصدومین خشونت های اخیر حاور میانه کردند. پول جمع آوری شده به دو سازمان خواهر صلیب سرخ-هلال احمر و ستاره ی سرخ داود اهدا خواهند شد.

No comments: