Monday, August 21, 2006

یادداشت اول: بعد از ۷ سال دوباره من در حال قدم گذاشتن به یک کارگاه ساختمانی هستم در شهری در نزدیکی (۷۵ کیلومتر ناقابل) تورنتو. مسئولیت کاری ام تغییر کرده است و این هم ذهنم را (که چند سالی می شود خیلی برای مشکلات کاری به کارش نیانداخته امش) درگیر می کند. مدیر پروژه ای که باید کارم را به او گزارش کنم را نمی شناسم ... و به نظرم می آید که با هم خیلی خوب کنار نمی آییم. یکی نبود بگوید «آبت نبود ... نانت نبود ... برگشتن به کارگاهت چی بود. »

یادداشت دوم: یک تورنومنت والیبال ساحلی دیگر هم گذشت. پدرم در آمد در دو روز گذشته. شنبه از ساعت ۸:۱۵ صبح تا ۶:۱۵ عصر روی ماسه های Ashbridge Bay تورنتو ول بودیم. ده تا بازی بیست دقیقه ای داشتیم و ۸ تایش را باختیم. تیم ما همان تیم قبلی بود و تیم های دیگر هم همان ها بودند که در تورنومنت قبلی ما فقط به یکی شان باختیم ... هر چه فکر کردیم نفهمدیم دینامیک تیم ما بد شده یا فیزیک تیم های دیگر خوب ... روز دوم ۴ بازی از ۸ بازی را بردیم و ۴ بازی را باختیم و من خوشحال و خرم ساعت ۴ عصر برگشتم خانه. همان یکیِ یادداشت قبلی نمی اید بگوید :«خوب چرا قبول می کنی بروی!»

یادداشت سوم: دونفر از پارلمان کانادا (Boris Wrzesnewskyj و Peggy Nash ) برای مأموریت به لبنان رفتند و با یک لایحه به مجلس رفتند که دولت کانادا باید حرب الله را -که از سال ۲۰۰۲ و در زمان ژان کرتین و با فشار سازمان یهودیان به لیست سازمان های تروریستی اضافه شده بود- از سازمان های تروریستی حذف کند. وقتی یک سازمان تروریستی محسوب می شود هرگونه کمک مالی یا غیره به آن مغایر با قانون محسوب می شود و ...

Wrzesnewskyj گفت: «حزب الله یک شاخه ی سیاسی دارد که اعضایش از نمایندگان پارلمان لبنان و دو تن از آنان وزرای دولت لبنان هستند. شما اگر مایلید که شاخه ی نظامی یک سازمان را به تغییری سوق دهید، باید روی شاخه ی سیاسی ان کار کنید.»

سومین نماینده ی پارلمان در این سفر Maria Mourani که از Bloc Québécois است از اظهار نظر خودداری کرده و Dean Del Mastro نماینده یمحافظه کاران از این ماموریت به دلایل امنیتی صرفنظر کرد. .... مطلب ...


یادداشت چهارم: United Church if Canada که بزرگترین هسته ی مذهب پروتستان در کاناداست، هفته ی گذشته با مطرح کردن یک درخواست درخصوص قطع رابطه با تمام شرکتهایی که در فلسطین اشغالی یا نوار غزه برای اسرائیل کار می کنند سر و صدای زیادی ایجاد کرد. من بین سر و صدای این یکی و سرو صدای فراوان حول کنفرانس جهانی ایذز در تورنتو نتوانستم جزءیاتش را به خوبی بفهمم. اما درست در همین چند روز این سازمان یک طرح تجاری صلح-طلبانه Pro-peace را تصویب کرد که من وقتش را ندارم ترجمه کنم. مهمترینش اما تجریم کار با هر شرکتی است که به نوحی در سرزمین های اشغالی برای اسرائیل کار می کند. عجب!

یادداشت پنجم: نه استیون هارپر محبوبم، نخست وزیر دلبر کانادا و نه وزیر بهداشت و درمانش در کنفرانس جهانی ایدز که هفته ی گذشته در تورنتو برگزار شد، شرکت نکردند. این موضوع بحث عای فراوانی را ایجاد کرد و راستش من را امیدوار کرد که شاید مردم کانادا که فریب سیاستهای اقتصادی هارپر را خوردند کم کم دریابند که نحوه ی برخورد محافظه کاران با مسائلی با چنین اهمیت عظیم - تنها به واسطه ی یک سری استانداردهای اخلاقی رنگ و رو رفته ی قدیمی- چقدر می تواند به زیان نسل بشر تمام شود. برخورد محافظه کاران با مشکلات خاور میانه و همچنین با مسائل محیط زیست -که اساسا تقلید محض ایالات متحده و سیاستهای غیر انسانی اش است- که تأثیر چندانی نداشت. از نکات مسئله برانکیز کنفرانس شرکت بیل گیت و بیل کلینتون در این کنفرانس بود. خیلی از اکتیویست ها با بزرگ کردن حضور این دو تن مسئله داشتند ... خیلی های دیگر هم در خصوص اهمیت حضور این دو تن حرفهایی داشتند ... هر دو قابل شنیدن.

یادداشت ششم: اینهم ترجمه هایی که من تا به حال کرده ام ...

  • 101 فایده ی هرج و مرج- Mark LeVine.doc

  • خاور میانه ی جدید اسرائیل - تانیا راینهارت

  • مقابله با حماس و حزب الله - نوام چامسکی

  • داستان واقعی پشت جنگ طلبی ایالات متحده - جان پیلگر

  • 10 دلیل عمده در مخالفت با سازمان تجارت جهانی WTO - جان پیلگر

  • جهانی سازی
  • یادداشت هفتم: دولت محافظه کارکانادا (که البته دولت اقلیت است و اکثریت پارلمانش به دست جناح های اپوزیسیون است) تا ۱۲ سپتامبر وقت دارد که ادامه ی کار «کارگاه تزریق سالم» را تصویب کند. این کارگاه که در شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا کار می کند با فراهم کردن تسهیلات برای معتادین در بهره گیری از امکانات بهداشتی برای تزریق مواد مخدر از نقطه نظر احتماعی تأثیر بارزی در محیط اطراف خود داشته است یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سابق کاناداست که حالا باید دید در این پارلمان چگونه می تواند از حیات خود دفاع کند. گمانم باز باید مهاجرت کنیم مادر جان.

    No comments: