Sunday, March 10, 2013

چهار روز برایش شیر نخریدم. هر روز برایش داستان گوساله هایی را گفتم که از لحظه ی تولدشان در «مزارع لبنیات» از ادرشان جدا می شوند ... یکسری عکس بهش نشان دادم ... نه انهایی که انقدر جانگدازند که نفس ادم را می برند ...
برایش گفتم که سه سالی که خودم به او شیر داده ام برایش کافی بوده است ... که شیر گاو خصوصا حالا که پاستوریزه و هموجنیزه می شود در حرارتهای بالا  برایش انچنان چیزی ندارد ...
گفتم که یکسری ادم که می خواهند سود زیاد ببرند با گاوها و بیبی گاوها بد رفتاری می کنند .. ما باید در مقابلشان بایستیم .. شیر نخوریم ...
گفت: "من نمی خواهم شیر بیبی گاوها را بخورم."
گف: " من خیلی شیر نمی خورم. مامی گاو انقدر شیر دارد که هم من بخورم هم بیبی گاو."
گفت: "من شیر می خیلی دوست دارم."
گفت: "ببین دوستانم در مدرسه همه شیر می خورند."
گفت: "مامی من شیر می خواهم."

برایش خریدم. حالا مثل همیشه اورگانیک خریدم... به این هوا که شاید کمی ... فقط کمی ... این حکایت غیر قابل تصور جنایتکارانه ای که در موردمزارع لبنیات می خوانم در انها کمرنگتر باشد.

می گویم: "مامی شیر بخور ... اما فکر کن. به بیبی گاو فکر کن."

12 comments:

Anonymous said...

کار شما همونقدر ناراحت کننده است که کار کسی که زورکی روسری می کنه سر کودکش.

Leilaye Leili said...

حالا برايش مي خرم
اما دوست دارم بداند كه نبايد سهم ديگري را بخورد
هر چند مه اين دغدغه در بزرگسالان وجود ندارد

Anonymous said...

خوب البته چیزی در طبیعت وجود دارد به اسم هرم غذایی یعنی که هر جانداری بالاخره جاندار دیگری(یا حق جاندار دیگری) را می خورد . مشکل اینجاست که عده ما به عنوان راس این هرم زیادی زیاد شده... مثل یک آفتیم که به جان این سیاره افتاده ایم

Unknown said...

خانم من پزشک هستم
کار شما مصداق بارز کودک آزاری است
شما در مورد خودتون تصمیم نمی کیرید. در مورد آدم دیګه ای به ناحق و بدون اینکه حق چنین کاری رو داشته باشید تصمیم می ګیرید
نبود ګوشت و شیر تا قبل از تکمیل شدن ساخت استخوان ها و در سنین رشد با هیچ چیز دیګه جبران نمی شه. کوشت
تاآخر عمر برای ساخت خون لازمه
من واقعا متاسف هستم
به چه حقی با سلامتی آدم دیګه ای بازی می کنید؟

Leilaye Leili said...

اقای محنرم ... من در فیسبوکم چندین مطلب پست کرده ام راجع به :افسانه ای به نام ضرورت شیر گاو برای انسان ...
افراد مختلف (از رشته ی شما هم) امدند و موضوع بحث شد


من دو تا کتاب در این باره خوانده ام
هر دو جدید با امار و دیتیل

مطالعات امروزی فراوانند ... و نشان می دهند که انچه که شما می گویید ... به دلایل مختلف همه ی این چیزی که شما بهتان باورناده شده که شیر گاو به انسان می دهد تخیلی بیشتر نیست ...

شیر در دانش امروز& به صورت یک »خوردنی« خشومزه یعنی تریت برای کودک ممکن است مطرح باشد

من حتی لازم نمی بینم اینجا مراجعرا بیاورم.. اطلاعاتتان قدیمی و غیر علمی است ... کمی به زبان انگلیسی و در مبحث لبنیات و انسان با مراجع جدید مطالعه کنید

متاسفانه این اطلاعات اشتباه در سطح جامعه در غرب و در شرق چنان گسترده است و مخالفت با ان واکنشهای تند و یکجانبه ای مانند شما را فراوان به همراه دارد

مطالعه کنید جانم ... من نفر اول نیستم ... این موضوع الان در کانادا و در اروپا به صورت جدی دارد طرح می شود

Leilaye Leili said...

حالا با اینکه از لحن کامنتتان بسیار اراحت شدم ... اما این لینکها را اینجا می گذارم برای شروع ... مشخص است اصلا این مبحث که همینطور که می گویم امروز در غرب بسیار مطرح است حتی به گوشتان نخورده است ...

کمی بخوانید بعد به مردم حمله کنید

Trying to get over the habit of drinking milk ... have started almond milk for some time
Milk is not necessary for human health, and may be a health risk. Except for domesticated animals to whom we feed milk, humans are the only species that drinks the breast milk of another species, and the only species that continues to drink breast milk into adulthood. Furthermore, dairy consumption raises certain health concerns, such as cancer, heart disease, hormones and contaminants.

http://animalrights.about.com/od/animalsusedforfood/a/MilkFacts.htm

http://www.pcrm.org/health/diets/vegdiets/health-concerns-about-dairy-products

باز اگر ادمی هستید که حاضر به مطالعه هستید بگویید کتاب معرفی کنم

Leilaye Leili said...

حالا در اخر هم یک جمله از الیس واکر بریتان می اورم:

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men.

Alice Walker

و تاکید می کنم اگر کسی راجع به صنعت گوشت و شیر امریکا و اروپای صنعتی بخواند ... و همچنان فکر کند حق اوست که با حیوانات چنین رفتاری بکند ... ابویی از محبت نبرده است

http://youtu.be/V8u-TzmGlzw

و ان مهمترین چیزی است که من به فرزندم اموزش می دهم: بقیه ی موجودات برای این زندگی نمی کنند که من و تو را سر کنند ... انها هم برای هودشان موجودیت دارند ... و استثمار حیوان توسط انسان باید خاتمه پیدا کند

بخوانید ... بدانید ... و به ان فکر کنید
ما در قرون وسطی زندگی نمی کنیم

Shiva said...

Leila- leiley you're right. Milk is not really necessary for human health, and may be a health risk when they add so many hormones and antibiotics to it.

You can be vegan and very healthy, check out this one:

http://www.highinfatuation.com/.

آتى said...

به هر حال شما بخاطر عقایدتون نباید بچه رو محروم کنید. پسرتون بهتره بعدها خودش تصمصم بگیره در این مورد

Leilaye Leili said...

نازنین جان نکردم البته ... و اولین خرید که رفتم برایش شیر خریدم ... و هنوز هم شیر را بیشتر از همه چیز می خورد که برایش خوب هم نیست

البته باید بگویم که در مورد خوراکی مسیله اعتقادی نیست ... یعنی اگر مادر فکر می کند که یک خوراکی برای بچه لازم نیست یا مفید نیست به نظر من .. با این فرق می کند که مثلا بچه را مذهبی یا غیر مذهبی بار بیاورد

من حالا کنار امده ام با قضیه ... شاید به همین دلیل که بچه همه جا شیر میبیند و نخواهد فهمید دلیل سختگیری من را

Leilaye Leili said...

شیوا جان

چه وبسایت انرژتیکی

Shiva said...

Are leilaye leili jan, adam ro yade abshar dogholoo va tochal miandazad. :)