Friday, July 15, 2005

اگر اين بلايي که سر نوشي آمده در کانادا اتفاق بيفتد ... يعني اگر شخصي - موارد جنايي و تجاوز که انگشت شمارند. امار نشان داده است که اين عمل معمولا يکي از والدين صورت مي گيرد که نتوانسته حق حضانت بچه را از دادگاه بگيرد- کودکي را براي مدتي بيش از ۲۴ ساعت از موعد مقرر از محل سکونتش دور کند ... چيزي به نام Ambr Alert از طرف پليس صادر مي شود ... يعني راديو و تلويزيون و همچنين تابلوهاي بزرگراه ها به طور متصل مشخصات بچه و سارقش را اعلام مي کنند ... و پليس وضعيت فوق العاده اعلام مي کند و همه جا را - جاده ها هتل ها مغازه ها تحت بازرسي قرار مي دهد.

در چند ماه گذشته در تورنتو سه مورد Ambr Alert صادر شد که در مورد اول بچه را که پدرش از محل سکونت مادر سرقت کرده بود، سالم در يک اتومبيل پيدا کردند. در مورد دوم مادر و بچه را پيدا کردند -مادر يک ادم عجيب و غريب بود و بچه را بي اجازه از خانه پدر برده بود - ... اما در مورد سوم که پدر بچه يک جاني بود وبه محض آزاد شدن از زندان، آمده بود سراغ زنش که گويا با مرد ديگري زندگي مي کرد، چنازه ي بچه را ظرف چهل و هشت ساعت يافتند. طبق بررسي موارد اخير به اين نتيجه رسيده اند که عملکرد سريعشان مانع از اين شده که رباينده ي کودک از تونتو خارج شود ... بر همين اساس زمان صدور Ambr Alert را کوتاه کرده اند. (يعني از زمان مراجعه ي ولي کودک به پليس) ... بعد از پيدا کردن بچه هم -در صورتي که محقق شود که بچه توسط يکي از والدين ربوده شده- چيزي حدود دو سال زندان براي ان در نظر مي گيرند.

اگر در ايران نوشي مي توانست برود پليس و انجا يک اطلاعيه ي عمومي مي زدند با مشخصات شوهر و بچه ها ... چند روز مي کشيد تا بچه ها پيدا شوند؟ ... و يا اساسا اگر قانون چنين عملکردي داشت ... يا يا يا يا ...

No comments: