Monday, June 5, 2006

یادداشت اول از Heather Mallick: زنان را در حالی که زنده هستند حمایت کنید

اگر من کشته شوم فاتل من برای ۲۵ سال به زندان خواهد رفت. اما نه. حتی Colin Thatcher، که هنوز به قصابی کردن همسر سابقش اعتراف نکرده است، می تواند به صورت روزانه از زندان مرخصی بگیرد. (چقدر من با این کار مخالفم. حتی Albert Speer دوران محکومیتش را به طور کامل طی کرد).
اما راه دیگری هم هست تا قاتل را برای ۵۰ سال به پشت میله های زندان فرستاد. حقه اینجاست:‌اگر من حامله باشم.

Leon Benoit محافظه کار آلبرتایی لایحه ای ارائه کرده است که بر طبق آن قاتل بک زن حامله می بایست برای دو مورد قتل مجازات شود. هرچند دیوان عالی کشور جنین را به عنوان یک فرد در نظر نمی گیرد، لایحه ی Benoit جنین را در هر مرحله ای که باشد به عنوان مقتول دوم در نظر می گیرد.

یک گروه مخالف سقط جنین به روزنامه ی تونتو استار گفت: «این لایحه ، که مانند بیشتر لوایح ارائه شده توسط نمایندگان به صورت فردی به جایی نخواهد رسید، تنها با عقل سلیم توجیه می شود». گرده اضافه کرد که این قانون به هیچ وجه ماهیت مخالفت با سقط جنین ندارد و شما تنها دچار پارانویا شده اید.

مرا paranoid بنامید اما اگر جنین در هر مرحله ای بک فرد محسوب شود و شما او را بکشید، همانطور که این لایحه می گوید، پس هر زن که اقدام به سقط جنین نماید به ۲۵ سال زندان محکوم خواهد شد. این زن از نظر اخلاقی در ردیف افرادی مانند Thatcher قرار می گیرد که نفرت خشونت آمیزش از زنان مرا به لرزه می اندازد.

من با Benoit احساس همدردی می کنم. او در هر آنچه که از من متفاوتش می سازد -او به سختی بر علیه «ازدواج همجنسگرایان» و «صدور پروانه ی رسمی برای سلاح» و برای برقراری مجدد «مجازات مرگ» برای استفاده کنندگان از استرکنین که به تازگی ممنوع شده است، می جنگد- می شود گفت که نیت خیر در سر دارد. او مادر دلشکسته ی یک زن حامله ی ادمونتونی را که ورد تیر اندازی قرار گرفته بود ملاقات کرد . این مادر یک مدافع حق سقط جنین pro-choice است اما دنبال راهی می گردد تا دیوسیرتی را که نوه (بعد از این) اش را کشته است مجازات کند. رنجی که این زن برده است در وصف نمی گنجد. من خودم ترجیح می دهم بمیرم تا یکی از فرزند خوانده هایم را از دست دهم.

اما به این نکته دقت کنید. دلیل اصلی مرگ زنان حامله در ایالات متحده ی امریکا قتل است. من اینرا از خودم نمی گویم. این زنان زیبا نیستند، Laci Peterson های خوشبخت با سقید پوستهای روانی ازدواج می کنند. آنها سیاه پوست و فقیر هستند، بدون پول و حق امکان جلوگیری از حاملگی و یا حق سقط جنین و دسترسی به یک بلیط هواپیما.

من نمی توانم هیچ آماری از این ناراحت کننده تر را در نظر بگیرم اما هیچیک از سیاستمداران امریکایی هرگز به آن اشاره نکرده و آنرا در برنامه های خود قرار نداده است.

در محافظت زنان در نقابل خشونت ما هم بهتر نیستیم. جلوگیری و مجازات خشونت در باره ی زنان یک اولویت در کانادا شمرده نمی شود. علیرغم سالها دادخواهی و تقاضای حمایت پلیس زنان همچنان توسط شوهران و دوستان پسرشان کشته می شوند. پیشنهاد اینکه قاتلین زنان حامله باید تحت کنترل شدیدتری قرار بگیرند عجیب است، بخصوص در زمانی که شرح و تفصیل جزئیات این وقایع در زمان دادگاه معمولاً افشا نمی شوند.

اگر این لایحه مورد تایید قرار بگیرد بیشتر ما خواهیم دید که ارزش زندگیمان در مقایسه کاهش داده شده است. فاتل یک مرد که امکان حاملگی ندارد هرگز به ۵۰ سال زندان محکوم نخواهد شد. بیشتر زنان یا حامله نیستند، بیشتر زنان در وضعیت «مستعدحاملگی» یا «بعد از حاملگی» هستند. به این ترتیب قاتل هر زنی که بتواند به سلامت زایمان کند و در وضعیت «بعد از حاملگی» قرار گیرد مجازات کمتری از قاتل زنی می گیرد که در انهنگام حامله است.

من خودم تصمیم گرفته ام که هرگز بچه دار نشوم و به طور مرتب با دکترم که به من می گوید نباید امکان آنرا برای همیشه نفی کنم مجادلاتی دارم. به صورت تئوری من در وضعیت «مستعدحاملگی» هستم یعنی همان وضعیتی که حقوق مسیحیت برای زن ارزش قائل است:‌ «باکره، خداترس و آماده برای ازدواج با باکره ای دیگر برای آنکه کودکانی داشته باشیم، یکی پس از دیگری.

هرگز اینرا از نظر دور نکنید که زنان چگونه مقیر می شوند. در همین دیدار اخیر پاپ از لهستان دولت تمام آگهی های لباس زیر، جلوگیری از جاملگی، تامپون tampons را ممنوع کرد و آنها را پوچ و سبکسرانه نامید.

این لایحه زنان برای تایید ارزش زنان نیست، این لایحه از ارزش یک زن زمانی که حامله نیست می کاهد. یک قاتل برای کشتن یک زن نخواهد دوبرابر مجازات نخواهد شد. او برای یک احتمال دوبرابر مجازات خواهد شد. من با هر تبعیضی متعصبانه مخالفم ... در حق مرد یا زن به صورت مساوی.

زن همچنان با خودش می گوید: «پس من چی؟» Benoit باید campaign ی برای حقوق زنان، برای ابجاد یک سرویس «مراقبت از کودکان» راه بیاندازد تا مادران شاغل قدرت این را پیدا کنند تا مختصر درآندی برای خوشان کسب کنند و از شر رفتار خشونت آمیز مردان رها شوند. او باید برای ایجاد و بهتر شدن پناهگاه های زنان کتک خورده و بهتر شدن وضعیت درمانی زنان محلی native تلاش کند.

یادداشت دوم: بزرگترین عملیان ضد تروریستی در کانادا

بیشتر از ۴۰۰ نفر افسر پلیس با انجام یکسری عملیات در جنوب اونتاریو در دوم و سوم ژوئن ۱۷ نفر متهم را دستگیر کردند. ۱۲ مرد و ۵ نوجوان به مشارکت آگاهانه در یک گروه تروریستی و آموزشهای تروریستی متهم شده اند . پلیس اعلام کرده است که این گروه تحت تاثیر القاعده قرار گرفته و تصمیم به بمب گذاری در استان اونتاریو داشته اند.

این دومین دستگیری افراد تحت «قانون ضد تروریست» در کانادا است.

RCMP اعلام کرده است که این افراد چیزی در حدود ۳ تن نیترات آلومینیوم دریافت کرده اند که از مواد اولیه ی کود کشامورزی است اما با یکسری ترکیبات با هیدورکربنهای معینی تبدیل به مواد منفجره با قدرت تخریبی بالا می شود. RCMP می گوید که قدرت تخریبی این مواد سه برابر مقدار بمبی است که در سال ۱۹۹۵ در انفجار ساختمان شهرداری اوکلاهوما بعث کشته شدن ۱۶۸ نفر شد.

پانویس خودم: دوشنبه ی هفته ی پیش Jack Hooper قائم مقام اجرایی Canadian Security Intelligence Service -CSIS) در مقابل سنای کانادا در دفاع از حضور کانادا در افغانستان گفت که:
جوانان کانادایی که ریشه در مهاجرین دارند به واسطه ی اینترنت عقاید تند تری پیدا میکنند و هدف را در خانه و نه در خارج از مرزهای کشور جستجو می کنند. این افراد از نظر ظاهری از دیگران قاب شناسایی نیستند و به خوبی با جامعه در هم می آمیزند و به خوبی -برای هر مقصودی- با جامعه همانند می شوند. آنها به کانادا برای اجرای اهدافشان چشم دوخته اند.

ظرف ۴-۳ روز همینها این افراد را به عنوان تروریست دسنگیر می کنند. برای من خیلی عجیب است که اگر کانادا عملیاتی به این گستردگی ضد تروریستها در دست داشته چطور چند روز پیش از اقدام انرا در مقابل سنا مطرح می کند. یا به قول دوستی کانادایی ها همینقدر ساده هستند ... یا ....


یادداشت سوم: کمبود رای «ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان» در سنای امریکا

جرج بوش و جمهوریخواهان کنگره این هفته به تلاش برای ممنوعیت ازدواج همجنسگراها دست زده اند که شانس چندانی برای تصویب ندارد اما در میان محافظه کاران اجتماعی موضوعی مهم به حساب می آید.

«سالها تجربه به ما آموخته اند که تعهد یک زن و مرد در عشق و در خدمت به دیگری آسایش کودکان را به همراه تقویت ثبات اجتماعی فراهم می سازد» اینرا بوش در گفتگوی رادیویی هفته گفت. «دولت با شناختن و حمایت ازدواج، به نفع عموم مردم کار می کند.»

بوش تصمیم داشت بیش از این در جلسه ی سه روزه ی سنا در بحث و تصمیم گیری در این رابطه، در طرفداری از لایحه ی اصلاحی جدید سخن بگوید. از به نظر نمی رسد که مجلس بتواند قانون را که نیاز به دو سوم رای اکثریت دارد تا برای رای کشوری فرستاده شود و در آنهنگام سه چهارم اعضا باید به نفع آن رای دهند تا به تصویب برسد از این مرحله بگذراند.

در حالی که این طرح وارد دومین روز بحث خود می شود، همه به جز یک نفر از نمایندگان حرب دمکرات -Ben Nelson از Nebraska - به همراه شماری از محافظه کاران میانه رو با آن مخالف بوده و به نظر می رسد که نخواهند گذاشت که این موضوع امسال به جایی برسد.


یادداشت چهارم : تصمیم گیری شرکت معدن Aur سلامت آبهای تازه را که محل طبیعی زندگی موجودات آبزی هستند تهدید می کند.

تغییرات قانونی که به یک شرکت معدن در Newfoundland کانادا اجازه می دهد که آب دو دریاچه در این استان را آلوده کند باعث یک بدعت خطرناک خواهد شد. انتظار می رود که اوتاوا (دولت فدرال) برای تحلیه ی فاضلاب از اسکله ی این معدن در نزدیکی Millertown واقع در مرکز Newfoundland به داخل دریاچه چراغ سبز بدهد.

.در ماه آوریل امسال قوانینی در مورد شیلات اضافه شده اند که به منابع شرکت گسترش معادن Aur اجازه می دهد که فاضلابش را مستقیما به داخل آبهای نزدیک هدایت کند حتی اگر مطالعات نشان دهند که این فاضلاب دریاچه ها و آبگیرها را سمی کرده و حیات ماهی ها را غیر ممکن می کند.

یادداشت پنجم: ساختمان یک مسجد محلی یکروز پس از عملیات ضد تروریستی پلیس و دستگیری ۱۷ نفر مسلمان مورد حمله و تخریب قرار گرفت. حمید سلیمی که گرداننده ی سازمان بین الممللی مسلمانان مسجد تورنتو است گفت که این یک برداشت منطقی است که این جمله را به اخبار ضد تروریستی اخیر مرتبط بدانیم.

یادداشت ششم: اینهم قمبل خبیث من. می بینی چه قیافه ی خرابکاری دارد؟

No comments: