Sunday, July 30, 2006


By Jorge Hirsch- July 26, 2006
Source: zmag.org

ترجمه : حمله ی اتمی به ایران؟
چه کسی از آتش فزاینده ی اسرائیل-لبنان سود می برد؟
قسمت اول

معتقدین به دین یهود و دیگران به درستی اشاره می کنند که یهودیان معمولاً برای گناهان دیگران نکوهش می شوند. صحت این مطلب بار دیگر، و به شکلی بارز در حال اثبات است. این کشاکش کنونی ممکن است ایالات متحده را به آنجا برساند تا از سلاح اتمی بر علیه ایران استفاده کند، کاری که بعد از نامازاکی هرگز تکرار نشده است. و جهان یهودیان را مسئول آن خواهد دانست.

واکنش شدیداً نامتناسب اسرائیل به عملکرد حزب الله رنج گزافی را سبب شده است، زیر پا گذاشتن پیمان جنوا آنهم به صورت رسوایی آمیز است، و بایستی که به شدید ترین وجهی تقبیح گردد. خیلی ضروری است که یهودیان امروز از سیاستهای غیر اخلاقی دولت اسرائیل و پشتیبانی های ایلات متحده از ان دوری گزینند.

خوشبختانه عده ای اینکار را می کنند و متاسفانه بسیاری نه. Jerusalem Post گزارش می دهد که «هزاران یهودی امریکایی حیابانهای نیویورک و دیگر شهرها را در حمایت از اقدامات اسرائيل پر کردند». مطابق اظهارات Washington Post هر دو خانه ی کنگره ی ایالات متحده مصممانه راه حلی های دوگانه ای در حمایت از اقدامات اسرائیل در لبنان را، برای «استحکام بخشیدن» به پشتیبانی رای دهندگان یهودیشان، تصویب کردند.

نقطه ی قابل توجه ی قضیه اینجاست که جنایات اسرائیل در مقابل جنایت ضد بشری محتمل که در صورت استفاده ی ایالات متحده از سلاح های هسته ای بر علیه ایران رخ خواهند داد کوچک جلوه خواهند کرد. اگر تضاد بین ایالات متحده و ایران تا آنجا افزایش پیدا کند که اسلات متحده و ایران را در خود غرق کند، اسرائیل با واکنش نامتناسبش و با متهم کردن ایران (بدون دلایل لازم) در پشتیبانی از حزب الله، به عنوان عامل اصلی آن شناخته خواهد شد. این در حالی است که انگیزه ی آنها که خواستار وقوع چنین واقعه ای هستند نه قصد تحقق استیلای اسرائیل در خاور میانه که تحقق استیلای ایالات متحده بر جهان را دارند.

منافع اسرائیل

لازم به گفتن نیست که اسرائیل از نابودی حزب الله سود خواهد برد. با این همه به سختی می توان تشخیص داد که این حملات که دامنه اشان به همه ی گروه ها می رسد بر علیه لبنان نتیجه ای به جز تقویت حمایت از حزب الله -که قبل از انهم قوی هست- در لبنان و دیگر مناطق عرب نشین داشته باشد. Shmuel Rosner در Haaretz OpEd این را مطرح می کند که اسرائیل «پیامبر مرگبار امریکا» ست که برای حصول «برنامه ی دمکراسی» بوش استفاده می شود. در ظاهر به نظر می رسد که اعمال کنونی اسرائیل غیر منطقی و برای خودش مخرب می باشد مگراینکه هدف اصلی به میان کشاندن سوریه و ایران در این بحران و آنهم با پیروی دستورات واشنگتن باشد. لااقل این موضوع روشن است که اسرائیل بدون گرفتن ضمانت از ایلات متحده در خصوص دخالتش در این میانه در صورت بالاگرفتن بحران، همچنانکه بوش در هر موقعیتی به صورت عمومی آنرا اعلام کرده است، دست به این عمل نمی زد.

اگر ایران وارد صحنه شده و حتی یک موشک بر علیه اسرائیل شلیک کند، ایالات متحده پا به صحنه گذاشته و با بمباران هوایی مراکز نظامی ایران را نابود خواهد کرد. همانطور که Seymour Hersh و دیگران توصیه شده است، احتمال آن وجود دارد که امریکا سلاح هسته ای bunker busters را به کار گیرد.

پیش بینی می شود که اگر امریکا یا اسرائیل به ایران حمله کنند، ایران دست حزب الله را در انجام حملات مخرب بر علیه اسرائیل باز خواهد گذاشت. یک مقام اسرائیلی می گوید: «حزب الله یکی از عوامل بستن دست ما در مقابل خطر نیروی هسته ای ایران در نظر گرفته شد.»

خوب ما در مرحله ی تدارکاتی این نمایش هستیم، و می بینیم که علی رغم همه چیز، حزب الله در باطن نیرویی فوق العاده قدرتمند نیست. یک چراغ سبز برای حمله ی ایران.

منافع ایران

چیزی که واقعاً در جریان آتش فزاینده ی کنونی در خاور میانه غیر عادی است رگبار گوشخراش اتهامات علیه ایران است، از طرف دستگاه بوش، سیاستمداران از تمام پهنه ی طیف سیاسی جهان، و جربان (هدایت شده) اخبار اصلی جهان mainstream media است که به صورت واحد (و بدون ارائه ی شواهد) ایران را پشتوانه ی حرکت حزب الله معرفی می کنند. این در بحران های گذشته که حزب الله در لبنان در ان دخالت داشت هرگز اتفاق نیفتاده است، چرا حالا؟

یک استدلال اینست که احمدی نژاد به روشنی در خصوص دشمنی با اسرائیل سخن گفت، که این همان موضع ایران از سال ۱۹۷۹ بوده و هست.

استدلال دیگر اینست که ایران تلاش می کند تا توجه را از مسئله ی نیروی هسته ای منحرف کند. این یکی با ابتدایی ترین اصول منطقی تانقض دارد. اگر ایران حقیقتاً به دنبال به دست آوردن نیروی هسته ای و نابود کردن اسرائیل توسط آن بود سعی می کرد که موضوع را حتی المقدور در سکوت به انجام رساند تا آن زمان که سلاح های هسته ای مورد نظر را در سالهای بعد فراهم کند.

واقعیت آن است که، چه مقاصد ایران را بی خطر توصیف کنیم و چه شیطانی، ایران از این آشفتگی کنونی در لبنان هیچ سودی نمی برد. سوریه هم به همینصورت. می توان از میان گفته های اسرائیل و ایالات متحده نتیجه گرفت که تلاشی آگاهانه برای کشیدن ایران و سوریه به میانه صورت می گیرد.

منافع ایالات متحده

سالهاست که جمله ی نظامی امریکا به ایران توسط تحلیل گران پیش بینی شده است. سیاست رودرروی ایالات متحده با ایران به روشنی به سمت مواجهه ی رودرروی متمایل است و نه به سمت مصالحه. ایالات متحده دلایل بسیاری برای حمله به ایران دارد، از جمله کنترل منابع انرژی، سرکوبی یک نیروی منطقه ای مخالف با امریکا و اسرائیل و خیلی چیزهای دیگر. با همه ی اینها همچنان که من در ماههای گذشته هم این موضوع را مطرح کرده ام که دلیل اصلی ایالات متحده برای رویارویی نظامی با ایران اینست که این امریکا را «مجبور خواهد کرد» تا محدودیتهای اتمی را شکسته و از سلاحهای هسته ای low yield بر علیه ایران استفاده کند. این موضوع برای اهداف جغرافیایی ایالات متحده حیاتی است.

ایالات متحده به این دلیل از سلاح هسته ای در مقابله با ژاپن استفاده نکرد که مجبور به اینکار بود. اینکار را انجام داد چرا که می خواست به جهان نشان دهد که از سلاح جدیدی برخوردار است که نیروی هزاران بمب را یکجا در خود دارد. تا به بقیه ی جهان بگوید که بر حذر باشند.

از ان زمان، این کشور بیش ار ۵ تریلیون دلار صرف زرادخانه ی اتمی خود کرده است اما سلاح های هسته ای پس از ۶۰ سال عدم استفاده به نظر «غیر قابل استفاده» می رسند. ایالت متحده به برتری هسته ای دست یافته است اما برای آن کاربردی ندارد، مگر آنکه بتواند نشان دهد که سلاح های هسته ای باز هم قابل استفاده هستند.

همه چیز در سر جای خود قرار گرفته است. به نظر می رسد که امریکا اطلاعات محرمانه در خصوص مراکز زیرزمینی شیمیایی و میکروبی ایران را جمع آوری کرده است. سلاح هسته ای Low yield B61-11 منجر کننده ی مخازن زیرزمینی باید به حالت آماده باش در آید، اگر مورد «پیشرفتهای نظامی غیر منتظره» جایشان را به «ضرورتهای نظامی» بدهند.

به محض اینکه پای ایران به این بحران کشیده شده و یک موشک بر علیه نیروهای منطقه ای اسرائیل یا امریکا شلیک کند، کابینه ی بوش این موضوع را به بحث خواهند گذاشت که موشک بعدی ایران می تواند حامل کلاهک شیمیایی یا میکروبی باشد و تلفات بیشماری را برای امریکا، اسرائیل و یا عراق رقم زند. یک low yield nuclear bunker buster به عنوان «انسانی» ترین راه حل برای جلوگیری از کشتار انسانها خریدار خود را پیدا خواهد کرد.

No comments: