Monday, January 9, 2012

چیزهایی که نمی فهمم!
لاشخور که صبر می کند تا موجودات بمیرند و پس از مردن می رود سراغشان (حالا یا درست وقتی دیگر جانی ندارند) و می خوردشان را ما کریه امنظرترین موجودات تصویر می کنیم. در فیلمها و تصاویر همیشه با جهره ای مخوف نشسته اند منتظر مرگ مخلوقات.

اما انسان که با فساوت تمام حیوانات را سر می برد یا با برق می کشد یا نطفه شان را از شکمشان می کشد بیرون تا تازه تازه بخورد ... یا زنده زنده در آب جو...ش می اندازدشان اشرف مخلوقات است. از سر میز بلند می شود و گوشه های دهان پر از مردارش را یا دستمالی پاک می کند و می نشیند سر میز تا کتابش را بنویسد در خصوص لطیفترین احساسات اشرف مخلوقاتی یا نقاشی اش را بکشد از منحنی ترین منحنی های دنیا.

در سوپرمارکتها خودم را شکنجه می کنم. به خرچنگها که نگاه می کنم ... با چنگهاشان بسته و روی هم تل انبار در حجمی کوچک... و قرار است تا ساعاتی بعد زنده زنده در دیگ آب جوش بیفتند تا با چشمهای سوخته روی سفره ی ما ادمها سرو شوند ...

Boiling LIVE crab

Grasp the live crab by the back legs and drop it into the water headfirst. For A MORE HUMANE METHOD, as you grasp the crab by the legs, stroke the top of its head until it falls asleep and then slowly drop it into the boiling water.


گاهی فکر میکنم تا دیوانگی فاصله ام زیاد نیست. کافی ست رها کنم.
اگر رها کنم.

4 comments:

Anonymous said...

چه جالب بود مقایسه لاشخور و اشرف مخلوقات...سالهاست که گیاهخوارم و اغلب البته مورد سوال. وچون از اول به دختر کوچیکم هم گوشت ندادم(و البته وقتی دو سالش شد و کاملا می فهمید اختیار رو به خودش دادم اما تا حالا که 7 سالشه گوشت رو نخواسته) بیشتر مورد سوال بودم!سوالی که اغلب نهایتا به این می رسید که عادی ترین و طبیعی ترین نوع تغذیه گوشت خوردن یا به قول شما همون درندگی برای اشرف مخلوقاته و اینکه چطور می تونم خودم و کس دیگه رو از این امر طبیعی محروم کنم... اغلب پاسخم به جماعت سکوت بوده و سکوت...

Leilaye Leili said...

من راستش این را د فیسبوک گذاشته ام:


من گیاه خوار نشده ام -هنوز- و این نگاه، نگاه خودم هست به خودم ...
من نسبت به بیرحمی ادمها به خیوانات حساس شده ام
من هرگز با شکار و خوردن حیوانات (به همان سبکی که حیوانات همدیگر را می خورند) ... مشکل نداشته ام
ولی زیاده روی انسان در لذت گوشتخواری ... و روشهای ابیوز کردن حیوانات دارد مرا می کشد

خوانده ام که در امریکای شمالی ما چندین برابر مقدار لازم گوشت مصرف می گنیم و این باعث شده است که صنعت گوشت امرکیا چنین جای مخوف و جنایتباری باشد
(توصیه می کنم فیلمFast Food Industry را ببینی)
از نظر محیط زییست هم صنعت گاواردی که تولید کننده ۱۷٪ کرین زمین است چندان کمکی به قضیه نمی کند

باید یگویم که در شرق روشهای اشپزی سنتی بسیار متعادلترند ... گورمه فود‌،تشکیل می شود از انواع بین ها،‌ سبزیجات و مقداری گوشت ... روش غذا خوردن ما در شرق به نظر من اصلا قابل مقایسه نیست ...

***
به تازگی راجع به صنعت چرم چیزهایی خوانده ام وفیلمهایی دیده ام و وحشت و دهشتی که از خواندن روشهای زنده زنده پوست کندن حیوانات (سگ و گربه و راکون و خرگوش...) و روشهای زندانی کردن شان به من دست داده است قابل توصیف نیست ..

***
انسان در بیرحمی نسبت به حیوانات از حد و مرز قابل قبول گذشته است

این بیرحمی انسان به حیوانات دارد مرا می کشد

Leilaye Leili said...

راستش نصمیم دارم که بچه را بگذارم طبیعی بزرگ شود (مرغ و گوشت دوست ندارد ... ماهیخوار است ... هر روز می گوید:‌ماهی داریم؟ ماهی می خری!)
اما خودم فقط بر اساس عادت گوشتخوارم ... و اینکه غذای گوشتی همه جا هست ... می خواهم ترک عادت کنم ... اینهم رفته جزو عادتهایی که باعث عذاب خودم هستند ... بیش از هر کس دیگری

باید تمرین کنم.
آفرین بر شما.

Anonymous said...

خوب و مبارک خواهد بود این ترک عادت!ای میلتون رو توی وبلاگ پیدا نکردم اگه اطلاعاتی در مورد گیاهخواری خواستید به صورت عملی، می تونیم مکاتبه کنیم...