همه
چيز در جهان امروز با brand يا همان چيزي كه در ايران بهش مي گوييم "مارك"
فروش مي رود. نائومي كلاين نوسنده ي Shock Doctrine كتاب معروفي دارد به
نام No logo كه موضوعش گلوبالايزيشن و عملكرد امپرياليسم در كشورهاي محروم
و مفهوم و نقش brand است.
بلايي كه سر ما اورده اند به نظر من
اين است كه براي "سرمايه داري جهاني" در زشت ترين و خشن ترين چهره اش،
همان كه خودش را با جنگ و كودتا و ايجاد خشونتهاي محلي و منطقه اي گسترش مي
دهد Brand تازه اي به نام "ليبرال دمكراسي" در اورده اند ... و ناگهان همه
خشونت باورنكردني صد سال گذشته را فراموش كرده اند و دم در سازمانها و
establishment هاي فروشنده صف كشيده اند به خريد ان.
It is all about branding.
1 comment:
Thank youu for sharing this
Post a Comment